خبر روز

خبر روز | انیمیشن سه‌بعدی KPop Demon Hunters بر غول خواب‌زده پیکسار پیروز شد؟

پیکسار، استودیوی افسانه‌ای که جریان انیمیشن سه‌بعدی را بنیان گذاشت، اوضاع خوبی ندارد؛ بیشتر فیلم‌هایش در گیشه شکست می‌خورند، در حالی که رقبایی که همیشه عقب‌تر بودند، ناگهان به موفقیتی شگفت‌انگیز دست یافته‌اند. انیمیشن KPop Demon Hunters تازه‌ترین مثال این موفقیت است.

آخرین مثال بارز آن، اکران «الیو» Elio بود که در پایان ژوئن منتشر شد و نتوانست حتی بودجه خود را جبران کند و به یک شکست مالی بزرگ تبدیل شد. در مقابل، سونی پیکچرز انیمیشن (Sony Pictures Animation) با صدرنشینی در این عرصه، توجهات بیشتری را به سوی خود جلب کرده است. بیایید بررسی کنیم چه اتفاقی افتاده و این تغییرات رادیکال به چه علت بوده‌اند.

پیکسار برای مدت‌ها با نوآوری‌هایش‌‌، عمدتاً در حوزه فناوری برای خودش شهرتی دست و پا کرد. «داستان اسباب‌بازی» (Toy Story) در سال ۱۹۹۵ اولین انیمیشن بلند سینمایی بود که کاملاً به صورت سه‌بعدی ساخته شد، «کارخانه هیولاها» شبیه‌سازی منحصربه‌فردی از انیمیشن مدرن ارائه داد و برای مثال، «راتاتویی» (Ratatouille) تقسیم‌بندیِ فوق‌العاده دقیق مدل‌ها را در صحنه‌های برش سبزیجات نشان داد که در زمان اکران فیلم، کاری غیرممکن و تقریباً تخیلی به نظر می‌رسید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *