خبر روز

خبر روز | تصاویر 6 سریال فانتزی که از ابتدا تا انتهایشان عالی هستند

باتوجه‌به تعداد زیاد سریال‌های فانتزی که خیلی زود لغو شدند، ارزش کار این ۷ مجموعه‌ی بلندمدت بیشتر به چشم می‌آید؛ آثاری که از ابتدا تا پایان باکیفیت و منسجم باقی ماندند. این سریال‌ها از همان قسمت نخست شما را جذب کرده و در قسمت آخر، رضایتی کامل به جا می‌گذارند.

Grimm

Grimm ابتدا شبیه داستان پلیسی معمولی شروع می‌شود، اما خیلی زود خود را به‌عنوان سریال فانتزی منسجم معرفی می‌کند. کارآگاه نیک بورکهارت (دیوید جینتولی) می‌فهمد «گریم» است؛ کسی که تقدیرش شکار موجودات ماورایی موسوم به وِسِن است. هسته‌ی اصلی داستان تلاش او برای برقراری تعادل میان زندگی شخصی و نقش شکارچی است. سریال موفق می‌شود با ترکیب پرونده‌های مستقل و خطوط داستانی بزرگ‌تر درباره‌ی خانواده، وفاداری و اسطوره‌شناسی وِسِن، جهانی گسترده و زنده خلق کند.

Lucifer

Lucifer از همان ابتدای پخش با استقبال خوبی روبه‌رو شد و مثل Grimm ساختاری پلیسی داشت؛ با این تفاوت که چاشنی جذابیت و طنزی دلنشین از همان قسمت اول مخاطب را مجذوب می‌کرد. داستان به‌تدریج به روایتی درباره‌ی رستگاری، انتخاب‌ها و هویت تبدیل می‌شود. محور داستان، لوسیفر مورنینگ‌استار (تام الیس)، شیطان است که جهنم را ترک کرده و در لس‌آنجلس زندگی می‌کند و در حل پرونده‌های جنایی به پلیس کمک می‌کند. این پیش‌فرض به‌تنهایی کنجکاوی‌برانگیز است چون می‌توان تصور کرد موجودی چون او چه آشوبی می‌تواند ایجاد کند. اما دلیل اصلی حضور این مجموعه در فهرست «از ابتدا تا انتها عالی» تمرکز همیشگی‌اش بر شخصیت‌ها است.

Buffy the Vampire Slayer

بافی قاتل خون‌آشام‌ها یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های تلویزیونی زمان خود بود. دلیل آن شجاعت و جدیتی بود که نسبت به مفهوم اصلی داشت. بافی سامرز (سارا میشل گلر) نوجوانی عادی است که می‌فهمد «اسلِیِر» است؛ یعنی کسی که تقدیرش جنگیدن با نیروهای اهریمنی است. خون‌آشام‌ها، شیاطین و انواع درام‌ها بخشی از مسیر او هستند. درحالی‌که شخصیت‌ها با پیشرفت فصل‌ها به طور طبیعی رشد می‌کنند. آنچه به‌عنوان یک درام نوجوانانه با عناصر ماورایی آغاز می‌شود به داستانی درباره‌ی مسئولیت، فداکاری و بلوغ شخصی بدل می‌گردد.

The Good Place

The Good Place نیازی به معرفی ندارد؛ نمونه‌ای درخشان از کمدی فانتزی است که در تمام فصل‌ها انسجام خود را حفظ می‌کند. النور شل‌استروپ (کریستن بل) پس از مرگ در «جای خوب» قرار می‌گیرد؛ اما خیلی زود می‌فهمد کمال اخلاقی به‌سادگی به دست نمی‌آید. هر فصل منطق درونی خاص خود را دارد، شخصیت‌ها مدام رشد می‌کنند و شوخی‌ها در خدمت خطوط داستانی بزرگ‌تر قرار می‌گیرند. این مجموعه فقط خنده‌دار نیست؛ بلکه با دقتی بی‌نظیر ساختاریافته تا هر لحظه و هر دیالوگ معنایی واقعی داشته باشد.

The Leftovers

اچ‌بی‌او همیشه خالق آثاری باکیفیت بوده که خیلی از آن‌ها برنده‌ی جوایز امی شده‌اند. بین این مجموعه‌ها، The Leftovers یکی از منسجم‌ترین‌ها است. داستان، از یک فرضیه شروع می‌شود: ناپدیدشدن بی‌دلیل دو درصد از جمعیت جهان. از آن نقطه، سریال روی پیامدهای انسانی این رویداد تمرکز می‌کند. پرداختن به چنین موضوعی با دقتی جراحی‌گونه، در تلویزیون کم‌نظیر است؛ زیرا هدف اثر، بررسی عمیق تمام ابعاد آن است.

What We Do in the Shadows

در بخش کمدیِ ژانر فانتزی، What We Do in the Shadows اثری است که تا پایان خنده‌دار، خلاقانه و به طرزی شگفت‌انگیز حرفه‌ای باقی می‌ماند. این سریال بر اساس فیلمی به همین نام ساخته شده و زندگی گروهی از خون‌آشام‌های ناشی را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند خود را با زندگی مدرن در استَتن آیلند وفق دهند. ساختار ماکومنتری سریال روزمرگی (نه‌چندان روزمرگی) آن‌ها را در برخورد با انسان‌ها، شکارچیان و دیگر موجودات ماورایی به تصویر می‌کشد. اما پشت این طنز اغراق‌آمیز، توجهی چشمگیر به ضرباهنگ روایت، زمان‌بندی کمدی و رشد شخصیت‌ها نهفته است.

منبع: مجله بازار


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *