خبر روز| پنج دلیل موفقیت دیوانهوار جدیدترین انیمیشن دیزنی انفجاری به نام زوتوپیا ۲

انیمیشن دیزنی «زوتوپیا ۲» با یک افتتاحیه تاریخی، رکورد گیشه را شکست. اما راز این موفقیت خیرهکننده، فراتر از یک داستان جذاب است.

در بازه پنج روزه تعطیلات از چهارشنبه تا یکشنبه، Zootopia 2 به رقم سرگیجهآور ۵۵۹.۵ میلیون دلار در سراسر جهان دست یافت. این مبلغ شامل ۱۵۸ میلیون دلار فروش داخلی است که به راحتی تاج پادشاهی را از فیلم «Wicked: For Good» با افتتاحیه ۱۴۷ میلیون دلاریاش ربود. دنباله مورد انتظار «زوتوپیا» در بازارهای بینالمللی حتی قدرتمندتر ظاهر شد و ۴۰۱.۵ میلیون دلار فروش کرد.

داستان «زوتوپیا ۲» ما را دوباره با افسر جودی هاپس (با صدای جنیفر گودوین) و نیک وایلد (با صدای جیسون بیتمن) همراه میکند که درگیر تحقیق روی یک معمای بزرگ با محوریت شخصیت جدیدی به نام گری دِ اسنیک (با صدای که هوی کوان) میشوند؛ شخصیتی که با ورودش شهر زوتوپیا را زیر و رو میکند. جرد بوش و بایرون هاوارد این فیلم را کارگردانی کردهاند. قسمت اول «زوتوپیا» در سال ۲۰۱۶ کمی بیش از ۱ میلیارد دلار در جهان فروخت و حالا به نظر میرسد دنبالهاش با فاصلهای زیاد از این رقم عبور خواهد کرد.

دیزنی بهترین تاریخ اکران را برای زوتوپیا ۲ انتخاب کرد
قسمت اول «زوتوپیا» که در زمره بهترین انیمیشن های دیزنی قرار میگیرد، در ماه مارس ۲۰۱۶ اکران شد و با یک افتتاحیه نسبتاً معمولی ۷۵ میلیون دلاری، به آرامی به مرز ۱ میلیارد دلار رسید. در دهه ۲۰۱۰، ماه مارس به نوعی به امتداد فصل بلاکباسترهای تابستانی تبدیل شده بود. اما ماه نوامبر نیز میتواند برای فیلم مناسب، یک فرصت طلایی باشد. نه تنها تعطیلات طولانی شکرگزاری به طور سنتی سودآور است، بلکه فیلمی مانند «زوتوپیا ۲» میتواند از این شتاب برای ادامه فروش تا تعطیلات زمستانی و ژانویه بهره ببرد. این یک جایگاه بسیار پولساز در تقویم اکران است.

دیزنی سال گذشته نیز با «موانا ۲» از همین جایگاه استفاده کرد و بزرگترین فروش تاریخ تعطیلات شکرگزاری در گیشه داخلی را رقم زد. صحبت از یک دنباله انیمیشنی است که بیش از ۱ میلیارد دلار در جهان فروخت. حالا به نظر میرسد دیزنی قصد دارد هر سال در حوالی تعطیلات شکرگزاری، یک انیمیشن بزرگ را روی پرده بفرستد، چرا که این رویکرد برای استودیو بسیار موفقیتآمیز بوده است.




