سکانس روز | نقد فصل سوم سریال «بازی مرکب»

فصل سوم «بازی مرکب» بیشتر به نمایش خشونت تکراری و نمادگرایی سطحی بسنده کرده است.
فصل پایانی «بازی مرکب» با وعده پاسخ به معماهای گذشته بازگشته، اما بیش از آنکه تجربهای تازه ارائه دهد، بر تکرار مؤلفههای آشنای خود تکیه کرده است.
به نقل از نیویورک تایمز، سریال کرهای «بازی مرکب» که در سالهای اخیر به یکی از پدیدههای جهانی دنیای سرگرمی تبدیل شد، حالا با فصل سوم و پایانی خود به نتفلیکس بازگشته است؛ فصلی ششقسمتی که قرار است پرونده این ماجراجویی خونین را ببندد. هوانگ دونگ-هیوک، خالق، نویسنده و کارگردان این مجموعه، در همان فصل اول موفق شد با دو ایده ساده اما پرفروش، توجه جهانیان را جلب کند: اول، افزودن خشونت عریان به سبک مسابقات بقا مانند «Survivor» و دوم، بزرگ کردن تعداد شرکتکنندگان به شکلی که هم تلفات بیشتر شود و هم مرگها حالت بیاحساسی شبیه بازیهای ویدیویی پیدا کنند.

منبع : فرارو