خبر روز | نقد فیلم آدم فروش محمود کلاری؛ برتری دوربین به قصه

فیلم «آدم فروش»، روایتگر زندگی افرادی است که یک اتفاق، دروغ یا حقیقت باعث شده تا سرنوشت زندگیشان تغییر کند و گاهی تا پایان عمر با عذاب وجدان زندگی کنند.اکران فیلم سینمایی «آدم فروش» به کارگردانی محمود کلاری از 12 اردیبهشت در سینماهای کشور آغاز خواهد شد.
«آدم فروش» روایت زندگی پسری به نام عطا در دهه 30 شمسی است که وقتی طلاهای عمه پولدارش دزدیده میشود، او را نزد فالگیر میبرند تا با آینه دزد را شناسایی کند. عطا که میداند عمهاش به چه کسی مشکوک است، برای رهایی از مخمصه ویژگیهای ظاهری او را به زبان میآورد و این سرآغاز ماجرایی پیچیده است.

فضای بصری چشمنواز با داستانی کم عمق
«آدم فروش» روایت زندگی آدمهایی است که مخاطب در اطراف خود میبیند و میشناسد. این فیلم به درستی برای مخاطب طرح مساله میکند و فضایی را به تصویر میکشد که برای برخی یک یادآوری نوستالژیک است. در عین حال به درستی نشان میدهد که چگونه شانههای پسر بچهای در آستانه هشت سالگی از بار سنگین مسئولیتی که از او انتظار میرفته، خم شد و از آن پس عذاب وجدان تا سالها رهایش نکرد. این فیلم درباره تحول درونی شخصیتهاست، اما برخلاف سایر آثار که رسیدن افراد به یک شخصیت ایدهآل را به تصویر میکشند در «آدم فروش» جهانی را نمایش میدهد که در آن انسانها به نابودی میرسند.