سکانس روز | نقد فیلم زن و بچه اثر سعید روستایی

در ادامه تصویر روز | نقد فیلم زن و بچه؛ سعید روستایی، کارگردان صاحبسبک سینمای اجتماعی ایران، پس از آثار موفقی چون «ابد و یک روز»، «متری شیش و نیم» و «برادران لیلا»، حالا با فیلم تازهاش «زن و بچه» به سینماهای کشور بازگشته است. این فیلم که از اول مرداد 1404 به نمایش عمومی درمیآید، درامی تلخ و نفسگیر درباره زنانی است که زیر بار ساختارهای فرسوده اجتماعی، ناخواسته به نقطه انفجار میرسند.


فیلم زن و بچه woman and child داستان مهناز است، زنی ۴۵ ساله، پرستار، بیوه و مادر دو فرزند، که سالهاست در نبود همسر، بار زندگی را بهتنهایی به دوش میکشد. او که در آستانه آغاز رابطهای تازه با مردی به نام حمید است، ناگهان با بحرانی خانوادگی مواجه میشود: پسر نوجوانش، علیار، از مدرسه اخراج میشود. این اتفاق آغازگر زنجیرهای از تراژدیهاست که مهناز را در وضعیتی از بنبست، خشم و بیپناهی قرار میدهد؛ جایی که مرز میان انتقام و عدالت گم میشود و زن، به ناچار، به تصمیمهایی تن میدهد که آیندهاش را نابود میکند.


در فیلم «زن و بچه»، ترکیبی از بازیگران مطرح و استعدادهای تازه به چشم میخورند. پریناز ایزدیار بار دیگر با سعید روستایی همکاری کرده و یکی از برجستهترین نقشهای کارنامهاش را ایفا کرده است. پیمان معادی نیز در یکی از نقشهای کلیدی فیلم ظاهر شده است؛ همکاریای که پس از «برادران لیلا»، «متری شیش و نیم» و «ابد و یک روز»، بار دیگر این دو سینماگر را کنار هم قرار داده است.

