خبر روز | هری پاتر بدون هافلپاف اصلاً ممکن نبود!

یکی از دلایل موفقیت عظیم مجموعه «هری پاتر» قابلیت بازاریابی بالای آن است. برند پاتر نه تنها بهانهای برای فروش عصاهای جادویی و کلاههای جادوگری به کودکان در سراسر جهان فراهم میکند، بلکه مدرسه جادویی که هری در آن تحصیل میکند، هاگوارتز، همواره دانشآموزانش را به چهار گروه یا خانه تقسیم میکند که هر کدام لوگوی مخصوص خود را دارند.

خود هری پاتر ممکن است با قدرت دوستی و شجاعت موفق شده باشد، اما امتیاز اصلی «هری پاتر» قدرت برندینگ قوی آن بود. خود را گریفیندور، خانه دانشآموزان شجاع با نماد شیر میدانید؟ وارنر برادرز پر از لباس و پرچمهای گریفیندور دارد که مشتاق فروش آنهاست. یا شاید خود را اسلیترین میدانید، خانه جاهطلبان شیطانی و حیلهگر با نماد مار. یا شاید بیشتر خود را ریونکلاو میبینید، خانه دانشآموزان باهوش با نماد عقاب.
کمتر محبوب و شاید کمتر قابل فروش، هافلپاف است، که نمادش سمور است و چندان چشمگیر نیست. هافلپافیها به شکل مهربان و وفادار توصیف میشوند یا به شکلی ناخوشایند، بیاستعداد و کسلکننده قلمداد میشوند. وقتی مردم «هری پاتر» را دست میاندازند، معمولاً چهار خانه را اینگونه خلاصه میکنند: «خوب، بد، باهوش و آن یکی.» نیازی نیست مشخص کنند کدام یکی هافلپاف است.
هافلپاف خانهای است که هیچکس، حتی جی. کی. رولینگ، به طور جدی به آن فکر نکرده است. با این حال، هافلپاف طرفدارانی دارد. بعضی از طرفداران معتقدند این خانه سزاوار قدردانی بسیار بیشتری است.