خبر روز

خبر روز | هیدکی کامیا ساخت Bayonetta به لطف Devil May Cry ممکن شد

هیدکی کامیا تأیید کرد که بدون موفقیت Devil May Cry 3 و Devil May Cry 4، هرگز Bayonetta ساخته نمی‌شد؛ او از رقابت با ایتسونو انگیزه گرفته و مسیر خود را یافت.

ساخت یک بازی ویدیویی برجسته به چه عواملی نیاز دارد؟ این پرسشی است که سال‌هاست مطرح شده و برخلاف تصور، یافتن پاسخ برای آن چندان ساده نیست. حتی اگر تیمی مستعد و پرانگیزه در اختیار داشته باشید، چنانچه مدیران ارشد ناشر اجازه تحقق چشم‌انداز شما را ندهند، شانسی برای تحقق آن وجود نخواهد داشت. گاهی نیز تنها با اتکا به یک ایده‌ی جسورانه و بدون تضمین موفقیت، اقدام می‌کنید؛ یا نتیجه می‌دهد یا شکست می‌خورد. هیدکی کامیا همواره در مسیر ساخت بازی‌ها دست به ریسک زده و این روحیه، به‌طور ناخواسته منجر به خلق یکی از فرنچایزهای محبوب او شد.

طنز ماجرا برای آن‌دسته از افرادی که هر دو بازی را تجربه کرده‌اند، کاملاً مشهود است. بسیاری از بازیکنان معتقدند که دانته و بایونتا در برخی ابعاد، انعکاس شخصیت یکدیگرند و این موضوع باعث شده است که تجربه‌ی هر دو مجموعه از نظر سبک، هویت و لحن، بسیار خاص و جذاب باشد.

Bayonetta در ادامه سه نسخه موفق دریافت کرد، تا زمانی که کامیا استودیوی خود را ترک کرد. او پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که ایده‌هایی برای ادامه این مجموعه در ذهن دارد. حال باید دید که آیا ممکن است یک «رویداد» مشابه آنچه در گذشته رخ داد، دوباره الهام‌بخش او برای خلق اثری تازه شود یا خیر.

منبع: گیمفا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *