تصویر روز | پنج عامل جذب کودک در انیمیشن از نگاه نادر سلیمانی

نادر سلیمانی تاکید دارد که نباید به خاطر لابی گری استعدادها نادیده گرفته شود و گفت: وجدان داشته باشیم و درست انتخاب کنیم.نادر سلیمانی بازیگر که سابقه حضور در فیلمهای کودک هم دارد، با بررسی وضعیت فعلی تولیدات هنری برای این گروههای سنی، از لزوم توجه به مؤلفههای اصلی جذب کودک و نوجوان و همچنین ضرورت بازنگری در مدیریت و سیاستگذاری فرهنگی سخن گفت.
بازیگر سینمایی های «قهرمانان کوچک» و «دیو و دلبر» با تأکید بر کمبود نمونههای موفق در رسانه ملی تصریح کرد: ما در تلویزیون درصد بسیار کمی کار اینچنینی داریم، میتوانم بگویم تقریباً نداریم. در حالیکه رسانه یک طرفش بچهها هستند و یک طرفش بزرگسالان. نوجوان هم به دنبال خردهدانش است و مانند دانشجو باید محتوای متناسب خودش را داشته باشد. ما سه نوع مخاطب داریم، کودک، نوجوان و بزرگسال اما در عمل سهم کودک و نوجوان ناچیز است.
این بازیگر درباره جذابیت انیمه توضیح داد: کشورهای دیگر وقتی انیمه پخش میکنند، به صورت خطی و دوبعدی پردازش میشود، اما طوری طراحی شده که کودک احساس سهبعدی بودن دارد. سرعت و کادرهای بسته آنقدر بالاست که کودک جذب میشود. ما چنین نمونههایی کم داریم. درست است که انیمیشن ایرانی رشد کرده، اما هنوز فاصله زیاد است. حتی کشورهایی مانند چین از نیروهای ایرانی برای ساخت انیمیشن استفاده میکنند چون دستمزد پایینتری میگیرند.