خبر روز

خبر روز | چرا تبلیغ سیدنی سوئینی این قدر جنجالی شد؟ 

سیدنی سوئینی یک بار دیگر به یکی از اصلی‌ترین ترندهای حوزه فرهنگ و هنر تبدیل شده است. به‌تازگی مجموعه‌ای از تبلیغات با حضور سوئینی برای برند جین American Eagle منتشر شده است که فضایی دوقطبی را بین افراد دست راستی و چپ‌گرا ایجاد کرده است.

 از دید مخالفان، این تبلیغ به‌معنای برتری‌دادن به ویژگی‌هایی بیولوژیک چون چشمان آبی است و برخی از این ویژگی‌ها را به‌طور ذاتی برتر از ویژگی‌های دیگر می‌داند. مثل این است که بگوییم رنگ آبی چشم به‌طور ذاتی بهتر از هر رنگ دیگری است.

برخی از مخالفان همچنین به جنسیت‌زدگی تبلیغات اشاره کرده‌اند؛ جایی که تمرکز دوربین بر اندام سیدنی سوئینی برای تبلیغ یک برند جین استفاده شده است.
از سوی دیگر، حامیان این تبلیغ که بسیاری از آنان جمهوری‌خواه هستند، ایده تمرکز بر اندام سوئینی را انکار نکرده‌اند (راستش را بخواهید، ایده‌های مشابهی هر روزه هم در مورد زنان و هم مردان در تبلیغات مختلف اجرا می‌شود) اما تاکید بر رنگ پوست او و تایید ایده به‌سازی نژادی در آگهی سیدنی سوئینی برای American Eagle را احمقانه خوانده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *